2009/11/22

Gåshudstillverkare

Alla människor har förmågan att plantera känslor hos andra. Det finns de som kan göra en ledsen och de som kan göra en glad, och ens egna begränsningar styrs av humöret man är på. Är jag glad kan jag göra andra glada, är jag arg kan jag lätt förarga dem i min närhet.
Detta är relativt lätt att göra.
Men så finns de människor som kan navigera andra och till och med få dem att rysa, att känna gåshud. Det finns en liten skara människor som kan få dig och mig att bryta ut i ett fånigt leende, att få håren på våra kroppar att resa sig, det finns en liten skara människor som kan styra våra emotionella skepp vart de än vill.
När jag först fick detta ämne i huvudet tänkte jag "det kan väl inte vara så svårt, det är väl bara att hitta en klyschig låt och en sorglig historia som slutar lyckligt"
Det visade sig vara svårare än så. Jag gav mig nämligen ut på dessa, av få gångna, vägar och kontentan jag skulle finna var inte densamma som jag trott.
Jag ger er mitt bidrag, mitt försök att styra din kropp, jag ger er en svartvit Ernst.


Musik: Lykke Li - Tonight

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt. Oerhört fantastiskt.

    SvaraRadera
  2. Vad oerhört härligt att jag själv fick ett fånigt leende på mina läppar när jag nu, 10 månader senare, tittar på den här videon.

    SvaraRadera